Uppmärksamhet kring ”Använd din egen röst…”

Inför valet i september var jag delaktig i Borås Stads kampanj (på valnämndens uppdrag) för att öka valdeltagandet, framförallt i gruppen förstagångsväljare. Kampanjen hade flera delar som syddes ihop kring en kampanjsajt.

Borås Stads valkampanj. Foto: Mecka

Borås Stads valkampanj. Foto: Mecka

Nu har kampanjen uppmärksammats i Resumés tävling Månadens kampanj vilket känns väldigt roligt, särskilt eftersom vi var väldigt nöjda själva och kampanjen gav en faktisk ökning av valdeltagandet i målgruppen.

Utöver utomhusdelen och kampanjsajten kompletterade vi med banners och spottar på Spotify, ett smidigt kanalval där man väldigt specifikt kan göra målgruppsurval. Tillsammans med Boråsbloggartjejerna (@mirrys och @arntsberg) spred vi servetter med ett kort och kärnfullt budskap på ett tjugotal restauranger och caféer i Borås.

Lägligt nog lyckades vi också fånga en rad namnkunniga politiker, på riksplanet, under sin genomresa i Borås för små korta YouTube-filmer.

Kampanjen genomfördes tillsammans med reklambyrån Mecka.

Jättekul. Nu håller vi bara tummarna för att vi vinner. Gå gärna in och lägg din röst här.

Annonser

Om kihlanders

Kommunikatör på Borås Stad. Pappa, hundägare times two.
Det här inlägget postades i Politik, Reklam. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Uppmärksamhet kring ”Använd din egen röst…”

  1. Ping: Borås knep första platsen… | kihlanders rakt av

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s