Borås stärker sitt varumärke

Den 14 januari publicerade Dagens Samhälle en artikel om svenska städers varumärken. Om hur t ex Göteborg påverkats av mutskandalen som florerade under 2010. Glädjande omnämns Borås Stad som en av de städer som stärkt sitt varumärke mest under 2010.

Enligt DS enkät. Inom parentes placeringen 2007. 1. Stockholm (1) 2. Göteborg (1) 3. Åre (3) 4. Malmö (5) 5. Gotland (nya på topplistan) 5. Karlstad (3) Dessa har stärkt sina varumärken mest (förutom Stockholm och Göetborg): Malmö, Åre, Umeå, Kiruna, Karlstad, Växjö. Botkyrka, Haparanda, Borås, Arboga, Ockelbo och Nacka.

Annonser

Om kihlanders

Kommunikatör på Borås Stad. Pappa, hundägare times two.
Det här inlägget postades i Blogg, Reklam, Varumärke och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s