Borås knep första platsen…

både i folkets ögon och hos Resumés jury faktiskt. Vad jag pratar om? Borås Stads valkampanj så klart, som jag skrev om här för några dagar sedan.

En snygg och smart ­genomförd kampanj där man tar ett nytt grepp för att nå unga.

Så låter juryns motivering till varför man belönar Borås Stad och Mecka med guld för kampanjen. Riktigt, riktigt kul särskilt eftersom det känns otroligt viktigt att jobba för demokratiska principer, ökat valdeltagande och ett ökat intresse för politiken. Huruvida det är den kommunala organisationens uppgift att arbeta för ökat valdeltagande råder det dock delade meningar om när man läser Borås Tidnings ledare ”Kampanj med frågetecken” men vi fullgjorde uppdraget från valnämnden, ökade valdeltagandet i målgruppen från 72 till 77% (uppdaterat; korrekt siffror), vann juryns pris och folkets röst.

Mer information och en intervju med Meckas Mats Alfredsson hos Resumé.

Annonser

Om kihlanders

Kommunikatör på Borås Stad. Pappa, hundägare times two.
Det här inlägget postades i Politik, Reklam, sociala medier, Varumärke. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Borås knep första platsen…

  1. Ping: Tiden rusar… « Ventilen©

  2. Ping: Tweets that mention Borås knep första platsen… | kihlanders rakt av -- Topsy.com

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s